Wat gebeurt er in een MA-traject?

Een Mindful Analysis-traject is speciaal ontwikkeld voor snelle en effectieve coaching en therapie via internet.

Je hoeft niet te wachten en kunt direct gaan beschrijven wat er op dit moment in je leven speelt waar je niet uitkomt, over je gevoelens, je spanningen, over wat dan ook. Of het nu over werk of privézaken gaat of over alles tegelijk.

De Mindful Analyst stelt je vervolgens vragen die je stimuleren op onderzoek uit te gaan, en dat leidt weer tot je eigen oplossingen en antwoorden. Met een paar dagen dagelijks een tijdje schrijven voel je je alweer stukken beter en meer ontspannen.

Je kunt direct starten als je dat wilt. Gewoon via email. We overleggen kort over de financiën, eventuele verzekering en andere zaken. Daarna kun je meteen aan de slag.

De juiste vragen

Het MA-traject is opgebouwd uit vier fasen, en we werken met kennis en inzichten uit de psychotherapie en filosofie om je de juiste vragen te kunnen stellen. Het traject verloopt in een rustig tempo, er is geen haast en toch is er sprake van een continu proces. Je schrijft een of twee mails per dag, op de momenten dat het voor jou prettig voelt.

Veilig en anoniem

De MA is als professionele coach en therapeut toegerust om alle over mogelijke onderwerpen de juiste vragen te stellen. Of het nu gaat om een keuze in je loopbaan, een gecompliceerde relatie, eigen gedachten die met je op de loop gaan, frustraties, rouw of verdriet, depressie, angst of verslaving, alles kan en mag aan de orde komen in de veilige en anonieme sfeer van het online werken.

Fase 1

Je gaat rustig zitten en schrijven wat er nu speelt en waar je aandacht aan wilt besteden. Na het schrijven van je eerste tekst leest de MA deze en stelt je dan aantal vragen. Deze gaan puur en alleen over wat jij geschreven hebt en motiveren je om verder te gaan.

Fase 2

De MA helpt je op weg om te zien hoe zaken zijn ontstaan, waar ze vandaan komen en wat bijvoorbeeld zich herhalende patronen zijn. Ook voor gevoelens en emoties is alle ruimte, het gaat erom te zien hoe jij dingen beleeft en welke mechanismen daarbij een rol spelen. Begrip hiervan is essentieel om opgeruimd weer verder te kunnen gaan.

Je geest wordt geactiveerd om beter tot jezelf door te dringen. Je gaat dingen beter zien: communicatie, je relaties tot anderen, je eigen verwachtingen en wensen, emoties en gevoelens. Het schrijven helpt je om zaken te ordenen en betekenis te geven. Je eigen zinnen zetten je ook weer aan het denken.

Fase 3

Na een twee of drie dagen ben je vaak al daar waar je wilde zijn, het kwartje valt, je doorziet dingen of komt al denkend en voelend zaken op het spoor die je voor jezelf verborgen had gehouden. Dit kan heel intensief, maar ook prettig verhelderend zijn. De MA helpt je verder om in alle rust uit te vinden wat je verder zou kunnen doen om op de voor jou beste manier te veranderen waar nodig.

Fase 4

Na enige gedachten- en schrijfexperimenten is het tijd om over te gaan tot een concreet plan. Dit kan van alles zijn, van een ondernemingsplan tot een afscheidsbrief, van een reeks voornemens tot een actie- of opleidingsplan. Alles is mogelijk, zo lang je er maar een mooi einddocument van maakt waarmee je jezelf vastlegt op basis van alles wat je hebt geschreven.

En zo schrijf je je eigen, strikt persoonlijke, diepgaande document. Hier zul je nog vaak in teruglezen en aan terugdenken. Zo intensief en bewust ben je niet vaak met jezelf en je eigen leven bezig.

Kortom, een week efficiënte en effectieve coaching en therapie die verheldert, opruimt en transformeert.

Nu voor € 395,- (vergelijk dat met een maandenlang coachingstraject en tel uit je winst…)

De meeste zorgverzekeraars vergoeden 40 tot 60 % van het traject.

Heb je vragen? Wees welkom!

Meer over Mirjam Windrich

Hoe hebben anderen hun MA-traject ervaren?

IMG_9990 – versie 2
Contact

Nieuwsgierig naar Mindful Analysis? Stuur een mailtje voor meer informatie. Dan kijken we samen wat jij nodig hebt.